Narzędzia UiPath posiadają rozbudowany interfejs i wbudowane rozwiązania, które pozwalają na szybką i skuteczną automatyzację procesów biznesowych, mogą być wykorzystywane praktycznie w dowolnych branżach i dziedzinach, wszędzie gdzie mamy do czynienia z powtarzalnymi procesami. Między innymi sprawdzają się w następujących obszarach: finanse, księgowość (np. księgowanie wyciągów, rozliczanie płatności, podatki, analiza faktur zakupowych (poprzez OCR i nauczanie maszynowe) i wprowadzanie danych z takich faktury do systemów księgowych), IT, HR, prognozowanie, fakturowanie, bankowość, ubezpieczenia, call-center, współpraca z firmami kurierskimi czy przy współpracy z systemami e-commerce.

Narzędzia UiPath są łatwe w obsłudze, wykorzystują diagramy, schematy blokowe, automatyzacje można łatwo tworzyć przy pomocy myszki ("przeciągnij i puść"). Stworzone automatyzacje (roboty) mogą pracować samodzielnie albo współpracować z operatorem. Część procesów może zautomatyzować użytkownik bez przygotowania informatycznego, bez zasobów informatycznych.

UiPath wspomaga prowadzenie wszystkich działań, które są związane z automatyzacją procesów, od wspomagania analizy procesów, poprzez budowanie robotów, nadzorowanie automatyzacji po analizę uzyskiwanych efektów (oszczędności).

Jednym z najważniejszych narzędzi i tym, które pozwala rozpocząć "przygodę" z narzędziami RPA jest UiPath Studio (StudioX), które dostępne jest także w wersji do testowania, bez opłat.

UiPath udostępnia wersje tymczasowe do testowania (na 60 dni), co pozwala wejść w świat rozwiązań RPA, co jest znacznym ułatwieniem. Często po wypróbowaniu tych narzędzi pojawiają się nowe pomysły na obszary działań, które można zautomatyzować.

    Robotic Process Automation RPA

  • Naśladuje działanie operatora ludzkiego wykonując powtarzalne czynności
  • Podejmuje decyzje na bazie reguł
  • Integruje się szybko z istniejącymi aplikacjami i bez ingerencji w nie
     

    Korzyści

  • Dostarcza korzyści ekonomicznych dzięki przyśpieszeniu transformacji cyfrowej
  • Podnosi zadowolenie Klienta
  • Ogranicza ryzyko niezgodności z regulacjami
  • Wzrost produktywności i eliminacja błędów
  • Podnosi satysfakcję i zaangażowanie pracowników.
     

    Wdrożenia realizowane w 4-6 tygodni, ROI w 6-9 miesięcy